Från 21 till 22 maj 2013.

 

Tisdagsmorgon och tidig ankomst till Skara, jag handlade på Jula, Ö&B och City Gross, sedan en skön promenad till Götala.

 

 

Omvandlingen till det som en gång var på Stora Vadet sker stegvis, inte planlöst, utan med en medveten strategi. Ingen brådska, låt det ta sin tid och genom att se tillbaka på åtgärder som är gjorda, kan man även få mental energi att jobba vidare och det allra viktigaste, njuta av skeendet och ha skoj.

 


 

Jag avslutade målandet av ladugårdens sydgavel och så även den norra sidan. Fönsterdetaljer ska jag gå igenom lite mer noggrant senare. Av väggarna är det bara östra sidan som återstår, den ska målas någon gång i sommar.

 

 

Jag sopade rent garagetaket och dess -ränna, vilket behövdes. Utsikten var fin. Från detta tak ser man Lillhögen, knappt att man kan misstänka en gravhög i slånskogen, men så såg ju Storhögen också ut för drygt ett år sedan. Ett kommande vinterarbete att röja upp.

 

 

Kor i all ära, men kungsgården Götalas tjur är om något respektingivande. Den ska gå ihop med korna i sommar.

 

 

På morgonen väcks jag av skogshönsens eller av vårt häckande tranpars läten, naturen är så nära inpå en på landet.

 

 

Onsdagen innebar trädgårdsarbete på torpet Viljet, började förmiddagen på Jula, där jag köpte drivmedel till min trimmer och annat välbehövligt.

 

 

Jag fortsatte vid lunch att klippa gräsmattan och klippa ned en syrenbuske, plantera sättlök och hitta för mig okänd promenadstig och stenkistor att odla potatis i. Återfärd till Göteborg under tidig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0