Förberedelser inför en ny säsong.



 

 

Våren har äntligen kommit ifatt sig själv. Jag har den senaste tiden varit i Götala för att iordningställa torpet Viljet inför sommarsäsongen 2013. Fredagen den 26 april fyllde jag skåpen med kaffe och annat som behövs för att få vardagen att fungera och ge det där ”lilla extra”. Simhallen fick ett besök, då jag använde mina friskvårdspengar från min arbetsplats till att köpa entrébiljetter och på Jula inköptes två par skor. I Skara mötte min vän och ciceron i Västergötlands kulturhistoria upp mig. Bengt Wadbring var behjälplig som smakråd vid inköp av ett möblemang från kyrkans trevliga loppis vid Hötorget.

 

Second Hand - Kyrkornas Hjälpande Hand i Skara. De är en ideell förening bestående av fyra kyrkor; Betaniaförsamlingen, Missionsförsamlingen, Pingstförsamlingen och Skara domkyrkoförsamling. Föreningen grundades 1998 och butiken har hela tiden varit belägen mitt i Skara, på Hötorgsgatan 4.

 

Vi fick köra tvenne gånger för att fylla det nya fritidshemmet i Götala med inne- och utemöbler. Nu kan man vila, sova och äta frukost i stugan. Endast sängar fattas. På torpet Stora Vadet i Götala inspekterade jag med Bengt markerna, vårens första blommor hade kommit dit. Sedan kryssade vi runt i det västgötska kulturlandskapet och besåg sevärdheter från Skara till Vårgårda, där jag blev avsläppt vid stationen i skymningsljuset. En mycket trevlig dag var över.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0