Den 18 april 2013.

 

 

Den sista snön har smält bort, även från skuggsidorna i Götala. Vårvindar från sydväst och tranors läten. Jag fyllde på skåpen i torpet Viljet med köksredskap, koppar och dylikt. I trädgården arbetade jag en del, innan jag över Markera gick till torpet Stora Vadet och dess gravfält, på bänken utanför brygghuset reparerade en såg genom att skruva fast några muttrar och ute i trädgården fejade en del, rensade upp en gammal kvisthög, som förra sommaren var i vägen för röjsågen. Rabarbern har börjat komma upp, verkligen glädjande och ännu ett slånträd har huggits ned från storhögen, endast ett återstår på själva högen och ett tjugotal alldeles intill. Efter ytterligare lite småjobb på torpet och en inspektion av dess marker, åt jag en kebabrulle vid stationen i Skara och vid Hornborgasjön fortsatte den ljuva trandansen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0