Den 9 april 2013.

 

 
Vårbruket har så smått kommit igång på Skaraborgsslätten, både ute på åkerfälten och i folks trädgårdar, även om det i senare fallet mest är fejning. Tisdagen den 9 april var jag en heldag i Götala, vandrade tur och retur från torpet Viljet till torpet Stora Vadet. På det första stället förberedde jag vårt boende där framledes och på det andra var det mestadels slyröjning och förberedande av kommande målningar. Det gavs i Götala även givande samtal med både grannar och personal på SLU, hade så ock med min handledare på Göteborgs universitet dagen före, då vi la upp riktlinjer för examensarbetet i arkeologi. Avgränsningar och vettiga frågeställningar till det rika materialet stundar. Jag stannade till på biblioteket i Skara och vid Trandansen på väg mot Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0