Färgprakt i Götala.

 

Höstens färger slog ut med sin fulla kraft i helgen som var. Det är en årstid då våra sociala forum på Internet flödar över av höstbilder. Det är människors reflekterande över den sommar som har varit och själv fyllde jag Facebook med ögonblicksbilder från Götala. Detaljer i den vardag som är fritidsboendets fröjd. Långhelgen gav oss några dagar med hög och klar luft, och slösande sol från en blå himmel. Trädens gröna klorofyll hade ersatts av vackra röda och gula färger, däremellan orange. Jag tycker om de mättade och kraftfulla färgerna den här årstiden.

 

 

Vi var många som vistades på de två torpen i Götala i helgen; jag, min sambo, Ingeborg och Maria, samt barnen Selma och Agnes. Grannens hund Rolle gjorde även några inslag.

 

 

Symboliskt föll även det sista slånträdet på själva storhögen på lördagen. Sågen hölls av Kenneth, som därmed gjorde forngraven mer synlig på Stora Vadets gravfält.

 


Bilderna är fotograferade av Harri Blomberg under en långhelgsvistelse i Götala och Skara 20131011-20131014. Övriga bilder från denna vistelse är uppladdade på Götala-bloggarens facebookssida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0