Lite ugnssvärta…

 

… i förmiddags var jag på Jula och handlade en tub, som jag applicerade med en lätt fuktad trasa på vedspisen och den blev som ny, dessutom vitmålade jag väggen närmast spisen, slutresultatet blev bra. Efter ganska mycket motstånd blev det till slut drag i den gamla köksspisen, som det inte har eldats i på länge och den brann bra resten av eftermiddagen… din värme, din mjuka värme bad jag om, som strömmade långt innan mänskan på jorden kom, som Karin Boye skulle ha sagt… både bostadshus och uthus hade fått färg på utbytta fasaddelar, samt på Lilla och Stora Vadet, var det som det brukar, tack och lov!

 


Bilderna är fotograferade av Harri Blomberg i Götala 20130930.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0