Julfrid i Götala.

I eftermiddag har jag krattat färdigt på torpet Viljet anno 2016.
 
Denna sköna eftermiddag har jag jobbat färdigt i trädgården på torpet Viljet i Götala, krattade färdigt och kan nu här bara låta vintern ta över och sedan i vår åter sätta spaden i jorden.
 
Juldagen 2016.
 
Det har varit cirka + 5 C ute (till kvällen har de lovat ytterligare värme och upp till + 9 C) och solen har lyst ganska flitigt denna korta dag, en av årets kortaste. Frid att få arbeta lite ute.
 
Götala herrgård och ladugård lyses av decembersolen.
 
Nu ska jag äta julmat och skriva ett par julbrev, samt hålla liv i elden i köksspisen.
 
Julfrid på torpet Viljet i Götala.
 
Detta är årets sista blogg, så jag får önska mina läsare en fortsatt fin jul och ett Gott Nytt År 2017, så hörs och kanske även ses vi kommande år.
 
Torpet Motviljet på Juldagen 2016.

Kommentarer
Postat av: Anonym

God fortsättning! Fin bild på Viljet! Kram 💜

Svar: Tack detsamma! :-)
Harri Blomberg

2016-12-25 @ 18:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0